Методична робота -
найважливіша ланка системи безперервного навчання членів педагогічного
колективу школи. У нашій школі вона будувалась таким чином, щоб створити
належні умови для підвищення професійної майстерності кожного педагогічного
працівника і проводилась у відповідності до наказу по школі №123 від 06.09.2012р.
"Про структуру методичної роботи з педагогічними кадрами та її організацію
в 2012-2013 н.р." (Додаток 1)
Щоб успішно вирішити завдання методичної
роботи в школі, варто визначити функціональні обов'язки членів педагогічного
колективу. Для цієї мети, у свою чергу, необхідні:
·
вивчення
і творче розуміння всіх нормативних програмно-методичних документів МОНМС;
·
активне
впровадження та використання досягнень і рекомендацій психолого-педагогічної
науки;
·
вивчення
та впровадження досягнень педагогів-новаторів у практику роботи педколективу
школи та використання їх;
·
створення
згуртованого колективу однодумців, що дбайливо зберігає традиції школи;
·
діагностика
та прогнозування результатів навчально-виховного процесу;
·
стимулювання
ініціативи та творчості членів педколективу й активізація його діяльності в
науково-дослідній, пошуковій роботі;
·
використання
в навчально-виховному процесі сучасних методик, форм, видів, засобів і нових
технологій;
·
виявлення
й попередження недоліків, утруднень і перевантажень у роботі педколективу;
·
розвиток
світогляду, професійно-ціннісних та індивідуально-моральних якостей членів
педколективу, готових до самоосвіти та самовдосконалення.
Ось основні функції й завдання методичної служби школи взагалі та нашої
зокрема.
Структура методичної роботи органічно поєднувала розгляд
основних науково-методичних проблем на педагогічних радах, МО, основних
методичних заходах. Методична робота планувалася відповідно до результатів педагогічного діагностування
і спрямовувалася на ґрунтовне теоретичне і практичне засвоєння педколективом
актуальних проблем, піднесення ефективності уроку, оновлення позакласної
роботи.
На даній основі у школі розробляється план-сітка методичної роботи, яка спрямована на надання практичної
допомоги з питань вдосконалення методики уроку як основної форми навчального
процесу; вивчення і впровадження в практику кращого педагогічного досвіду і
досягнень психолого-педагогічної науки; оволодіння новими педагогічними
технологіями навчання і виховання школярів; систематичне вивчення і аналіз
навчальних програм, підручників і методичних посібників; надання допомоги
молодому вчителю.
Школа є опорним закладом освітнього округу, де працюють шкільне МО класних
керівників, зональні МО вчителів початкових класів, української мови та літератури,
світової літератури, математики, фізичної культури. Вчителі інших предметів
залучені в МО на базі шкіл Гута –Боровенська, Піщане, НВК №1.
Всю
методичну роботу координувала методична рада, головою якої є заступник
директора з навчально-виховної роботи Бусько О.П.
Протягом навчального року відбулися засідання
методичної ради школи ( Додаток 2)
Методичний кабінет поповнився стендами, науково-методичною літературою, методичними
розробками, авторами яких є педагоги школи, матеріалами по атестації вчителів,
різними нормативними документами, графіками і таблицями показників якості
навченості з навчальних предметів.
На належному рівні проводилася
робота з молодими педагогами, відбулося ряд засідань, а також тиждень молодого педагога «Твоя
майстерність, молодий учителю».(Додаток 3)
У
2012-2013 н.р. в школі продовжено роботу проблемного
семінару «Причини неуспішності. Удосконалення роботи з обдарованими учнями» (Додаток
4), метою якого було з’ясувати основні позиції
ставлення вчителів школи до визначення «обдарованість»; визначити
наявні проблеми в роботі з обдарованими дітьми та шляхи психолого-педагогічної
співпраці в даному питанні.
Також в школі діє психолого-педагогічний
семінар «Особистісне зростання вчителя».
Продовжено проведення педагогічних консиліумів. У листопаді місяці відбувся педконсиліум «Адаптація учнів 5-го класу до навчання в
основній школі». У процесі підготовки до консиліуму було відвідано уроки,
проведено контрольні зрізи з української мови та математики. Психологом та
соціальним педагогом школи були проведені соціометричні дослідження, результати
яких показали, що процес адаптації пройшов успішно, клас дружній, згуртований.
Рівень тривожності до предметів у дітей не високий.
З 12.11.2012 до 22.11.2012р. в школі проводився
конкурс «Учитель року», в якому
брали участь 4 педагогів різних номінацій ( російська мова, музичне мистецтво,
фізика). Участь у конкурсі взяли такі вчителі: Боснюк К.П., Качан Л.А.
(російська мова), Базильчук Л.К.(фізика), Приймак Н.І.(музичне мистецтво).
Конкурс показав, що зросла майстерність
учителів, уміння йти в ногу з часом, уроки проведені на високому
науково-методичному рівні, побудовані у
формі діалогу вчителя і учнів, мали високий виховний потенціал, відрізнялися
своєю оригінальністю, емоційністю, доброзичливим ставленням до учнів,
методичною майстерністю.
У цьому навчальному році семеро вчителів пройшли курсову перепідготовку,
шестеро проходили чергову атестацію, підсумком якої було оформлення портфоліо в
паперовому та електронному варіанті (Додаток 5 ). Двоє вчителів атестувалися на
встановлення ІІ категорії, один на встановлення І категорії, тож якісний
показник порівняно з минулим роком зріс.(Додаток 6) Учителю біології Приймак
М.І. підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії».
Учителі школи брали участь у виставці «Творчі сходинки педагогів Волині»
(Додаток 7)
У 2012-2013 н.р. в школі
проведено такі предметні тижні:
-
української мови та літератури,
-
біології,
-
природознавства у початкових класах,
-
фізики,
-
географії.
Предметні тижні показали, що вчителі та учні постійно у пошуках нового,
цікавого, що дозволяє розвивати творчі здібності учнів
На базі школи проведено районний семінар заступників з ВР, вчителів
образотворчого мистецтва. (Додаток 8)
Протягом року внутрішкільна методична робота була спрямована на вивчення проектних
технологій навчання, так як школа другий рік працює над проблемним питанням «Проектні технології в
навчально-виховному процесі та управлінській діяльності». Розроблено поетапну реалізацію роботи над цим питанням. В цьому плані
ефективно працювали зональні методичні
об’єднання. Робота їх проходила на належному рівні. Керівники МО постійно
надавали допомогу колегам у вивченні та впровадженні найновіших досягнень науки
і педагогічної практики. Робота МО чітко
планується, під час роботи між засіданнями завдання конкретизовані кожному
члену. У звітах роботи МО відмічається активна участь у роботі методичних
об’єднань вчителів української мови Ілляшик О.Л., Кички О.Г. – с. Верхи, Кузьмич
В.Ф., Бусько О.П. – с.Полиці, Босак Т.І., Клімчук Т.М. – с.Боровне, світової
літератури Приходько В.В., Кистенюк Г.К., Пікуль Л.І., Демидюк З.А., Заєць
І.І., вчителів початкових класів Шафарчук В.І., Шафарчук В.С. – с.Полиці, Федік
Г.Д, Федік Л.П. – с.Піщане, Грисюк В.С., Басюк Т.М. – с. Гута Боровненська, Марчук Н.І., Павлючик Л.І. –
с.Верхи, математики Приходько Л.В,
Оліферчук О.О. – Боровне, Балик В.С. – с.Полиці, Макаравич П.В. - с. Гута Боровненська. Керівники МО володіють
інформацією навчальних досягнень учнів усіх шкіл, що входять до освітнього
округу, оформили показники навченості з навчальних предметів графіками та
таблицями.
Аналіз
методичної роботи, проведеної протягом 2012-2013 н.р., показав, що у школі
створені належні умови для розкриття можливостей і здібностей педагогів, для
освоєння ними передового педагогічного досвіду, сучасних педагогічних
технологій.
Педчитання
«Формування духовного світу особистості через реалізацію проектної діяльності» перенесено
на наступний рік.
Недоліком
в роботі педагогічного колективу та адміністрації школи є низький показник
участі учнів у районних учнівських олімпіадах. Тому в наступному
навчальному році потрібно приділити більше уваги роботі з обдарованими учнями.