Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Середа, 24.04.2024, 09:00 |
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня села Полиці | |
Вітаю Вас Гість |
|
Методична роботаСистема методичної роботи у школі будувалась таким чином, щоб створити належні умови для підвищення про-фесійної майстерності кожного педагогічного працівника і проводилась у відповідності до наказу по школі №103 від 03.09.2010р. "Про структуру методичної роботи з педагогічними кадрами та її організацію в 2012-2013 н.р." Структура методичної роботи органічно поєднувала розгляд основних науково-методичних проблем на педаго-гічних радах, МО, основних методичних заходах. Методична робота планується відповідно до результатів педагогічного діагностування і спрямовується на ґрунтовне теоретичне і практичне засвоєння педколективом актуальних проблем, пі-днесення ефективності уроку, оновлення позакласної роботи. На даній основі у школі розробляється план-сітка методичної роботи, яка спрямована на надання практичної до-помоги з питань вдосконалення методики уроку як основної форми навчального процесу; вивчення і впровадження в практику кращого педагогічного досвіду і досягнень психолого-педагогічної науки; оволодіння новими педагогічними технологіями навчання і виховання школярів; систематичне вивчення і аналіз навчальних програм, підручників і мето-дичних посібників; надання допомоги молодому вчителю. Методична робота в школі у 2012-2013 н.р. була спрямована на виконання таких завдань:1. Завершення роботи над реалізацією проблемного питання школи «Впровадження нових інформаційних техноло-гій в навчально-виховний процес та адміністративно-методичну діяльність школи». 2. Підготовка і проведення заходів, спрямованих на удосконалювання навчально-виховного процесу, підвищення освітнього рівня школярів, їхньої вихованості. 3. Надання практичної допомоги педагогам в оволодінні сучасними методами викладання і виховання; підвищення професійної майстерності і психолого-педагогічної підготовки вчителів. 4. Забезпечення принципів наступності між початковою та основною, основною та старшою школами. 5. Формування готовності молодих педагогів до впровадження у навчальний процес сучасних інноваційних і комп’ютерних технологій; 6. Удосконалення системи духовно-морального виховання школярів. Школа є опорним закладом освітнього округу, де працюють шкільне МО класних керівників, зональні МО вчителів початкових класів, української мови та літератури, світової літератури, математики, фізичної культури. Вчителі інших предметів залучені в МО на базі шкіл Гута –Боровенська, Піщане, Боровне, НВК №1.
Всю методичну роботу координувала методична рада, головою якої є заступник директора з навчально-виховної роботи Бусько О.П.
Протягом навчального року відбулися засідання методичної ради школи за темами: аналіз методичної роботи за минулий навчальний рік, обговорення та затвердження планів роботи шкільного, зональних МО, підготовка до конкур-су «Учитель року», підготовка до проведення педконсиліуму, підготовка до участі у виставці «Творчі сходинки педаго-гів Волині», підсумки проведення предметних тижнів тощо.
Методичний кабінет поповнився стендами, папками узагальнення досвіду роботи вчителів школи, науково-методичною літературою, методичними рекомендаціями "На допомогу вчителям", методичними розробками, рекомен-даціями, авторами яких є наші педагоги, матеріалами по роботі з обдарованими дітьми, атестації вчителів, різними нор-мативними документами, графіками і таблицями показників якості навченості з навчальних предметів.
Добре була організована робота з молодими вчителями. Проведено методичний тиждень «Твоя майстерність, молодий учителю». У 2012-2013 н.р. в школі було організовано роботу проблемного семінару «Впровадження ІКТ в шкільну освіту», де вчителі зуміли висловити своє бачення переваг і недоліків в плані використання комп’ютера на уроках, та психолого-педагогічного семінару «Психологічний клімат в колективі»
Продовжено проведення педагогічних консиліумів. У листопаді місяці відбувся педконсиліум «Адаптація учнів 5-го класу до навчання в основній школі». У процесі підготовки до консиліуму було відвідано уроки, проведено конт-рольні зрізи з української мови та математики. Психологом та соціальним педагогом школи були проведені соціометри-чні дослідження, результати яких показали, що процес адаптації пройшов успішно, клас дружній, згуртований. Рівень тривожності до предметів у дітей не високий.
У жовтні місяці в школі проведено конкурс «Учитель року», в якому брали участь 7 педагогів різних но-мінацій ( світова л-ра, початкові класи, образотворче мистецтво, історія).
Варто вказати на зростання педагогічної майстерності вчителів: вчителю світової літератури Боснюк К.П. – при-своєно звання «Старший учитель».
Активну участь учителі школи взяли у виставці «Творчі сходинки педагогів Волині». Підсумком роботи над проблемним питанням школи було проведення конференції «Нові технології в осві-ті». Учителі зуміли глибше осягнути поняття, ознаки проектної, текстоцентричної, інформаційної, інтерактивної техно-логій навчання.
У 2012-2013 н.р. в школі проведено такі предметні тижні:
- української мови та літератури,
- біології;
- образотворчого мистецтва;
- фізичної культури.
Методичні предметні тижні показали, що вчителі та учні постійно у пошуках нового, цікавого, що дозволяє ро-звивати творчі здібності учнів.
На базі школи проведено районний семінар заступників з НВР на тему: «Компетентнісно-орієнтований підхід до організації навчально-виховного процесу. Контрольно-аналітична діяльність керівника закладу».
Протягом року внутрішкільна методична робота була спрямована на вивчення інформаційних технологій навчан-ня, на розвиток творчої активності вчителя, надання йому кваліфікованої допомоги. В цьому плані ефективно працюва-ли зональні методичні об’єднання. Робота їх проходила на належному рівні. Керівники МО постійно надавали допомо-гу колегам у вивченні та впровадженні найновіших досягнень науки і педагогічної практики. Робота МО чітко плану-ється, під час роботи між засіданнями завдання конкретизовані кожному члену. У звітах роботи МО відмічається актив-на участь в роботі методичних об’єднань вчителів української мови Снопик С.С., Литвин Н.Є. – с.Великий Обзир, Ілляшик О.Л., Марчук Г.Л. – с.Верхи, світової літератури Демидюк З.А., Пікуль Л.І. – с.Піщане, Боснюк К.П. – с.Полиці, фізичної культури Макаровича П.В. – с.Гута-Боровенська, Оліферчука А.С. – с.Боровне, вчителів початкових класів Мельник Л.Ю., Шафарчук В.С. – с.Полиці, Грисюк В.С. – Гута Боровенська, Федорович Л.П. – с.Верхи, математики Оліферчук О.О., Приходько Л.В. – с.Боровне. Керівники МО володіють інформацією навчальних досягнень учнів усіх шкіл, що входять до освітнього округу, у цьому навчальному році планують оформити показники навченості з навчальних пред-метів графіками та таблицями.
Проте у звітах роботи МО варто детальніше аналізувати відкриті уроки членів МО.
Аналіз методичної роботи, проведеної протягом 2012-2013 н.р., показав, що у школі створені належні умови для розкриття можливостей і здібностей педагогів, для освоєння ними передового педагогічного досвіду, сучасних педагогі-чних технологій.
Працюючи на підсумковому етапі роботи над проблемним питанням школи, систематизовано матеріали по методиці використання ІКТ на уроках і у виховній роботі, узагальнено передовий педагогічний досвід вчителя світової літе-ратури Боснюк К.П.( в наступному навчальному році буде розповсюджено на рівні освітнього округу), підведено підсумки роботи по темі «Впровадження ІКТ в шкільну освіту»
В наступному навчальному році школа переходить на нове проблемне питання: «Проектні технології в навчально-виховному процесі». Звіт по методичній роботі Методична робота -
найважливіша ланка системи безперервного навчання членів педагогічного
колективу школи. У нашій школі вона будувалась таким чином, щоб створити
належні умови для підвищення професійної майстерності кожного педагогічного
працівника і проводилась у відповідності до наказу по школі №123 від 06.09.2012р.
"Про структуру методичної роботи з педагогічними кадрами та її організацію
в 2012-2013 н.р." (Додаток 1) Щоб успішно вирішити завдання методичної
роботи в школі, варто визначити функціональні обов'язки членів педагогічного
колективу. Для цієї мети, у свою чергу, необхідні: ·
вивчення
і творче розуміння всіх нормативних програмно-методичних документів МОНМС; ·
активне
впровадження та використання досягнень і рекомендацій психолого-педагогічної
науки; ·
вивчення
та впровадження досягнень педагогів-новаторів у практику роботи педколективу
школи та використання їх; ·
створення
згуртованого колективу однодумців, що дбайливо зберігає традиції школи; ·
діагностика
та прогнозування результатів навчально-виховного процесу; ·
стимулювання
ініціативи та творчості членів педколективу й активізація його діяльності в
науково-дослідній, пошуковій роботі; ·
використання
в навчально-виховному процесі сучасних методик, форм, видів, засобів і нових
технологій; ·
виявлення
й попередження недоліків, утруднень і перевантажень у роботі педколективу; ·
розвиток
світогляду, професійно-ціннісних та індивідуально-моральних якостей членів
педколективу, готових до самоосвіти та самовдосконалення. Ось основні функції й завдання методичної служби школи взагалі та нашої
зокрема. Структура методичної роботи органічно поєднувала розгляд
основних науково-методичних проблем на педагогічних радах, МО, основних
методичних заходах. Методична робота планувалася відповідно до результатів педагогічного діагностування
і спрямовувалася на ґрунтовне теоретичне і практичне засвоєння педколективом
актуальних проблем, піднесення ефективності уроку, оновлення позакласної
роботи. На даній основі у школі розробляється план-сітка методичної роботи, яка спрямована на надання практичної
допомоги з питань вдосконалення методики уроку як основної форми навчального
процесу; вивчення і впровадження в практику кращого педагогічного досвіду і
досягнень психолого-педагогічної науки; оволодіння новими педагогічними
технологіями навчання і виховання школярів; систематичне вивчення і аналіз
навчальних програм, підручників і методичних посібників; надання допомоги
молодому вчителю. Школа є опорним закладом освітнього округу, де працюють шкільне МО класних
керівників, зональні МО вчителів початкових класів, української мови та літератури,
світової літератури, математики, фізичної культури. Вчителі інших предметів
залучені в МО на базі шкіл Гута –Боровенська, Піщане, НВК №1. Всю
методичну роботу координувала методична рада, головою якої є заступник
директора з навчально-виховної роботи Бусько О.П. Протягом навчального року відбулися засідання
методичної ради школи ( Додаток 2) Методичний кабінет поповнився стендами, науково-методичною літературою, методичними
розробками, авторами яких є педагоги школи, матеріалами по атестації вчителів,
різними нормативними документами, графіками і таблицями показників якості
навченості з навчальних предметів. На належному рівні проводилася
робота з молодими педагогами, відбулося ряд засідань, а також тиждень молодого педагога «Твоя
майстерність, молодий учителю».(Додаток 3) У
2012-2013 н.р. в школі продовжено роботу проблемного
семінару «Причини неуспішності. Удосконалення роботи з обдарованими учнями» (Додаток
4), метою якого було з’ясувати основні позиції
ставлення вчителів школи до визначення «обдарованість»; визначити
наявні проблеми в роботі з обдарованими дітьми та шляхи психолого-педагогічної
співпраці в даному питанні. Також в школі діє психолого-педагогічний
семінар «Особистісне зростання вчителя». Продовжено проведення педагогічних консиліумів. У листопаді місяці відбувся педконсиліум «Адаптація учнів 5-го класу до навчання в
основній школі». У процесі підготовки до консиліуму було відвідано уроки,
проведено контрольні зрізи з української мови та математики. Психологом та
соціальним педагогом школи були проведені соціометричні дослідження, результати
яких показали, що процес адаптації пройшов успішно, клас дружній, згуртований.
Рівень тривожності до предметів у дітей не високий. З 12.11.2012 до 22.11.2012р. в школі проводився
конкурс «Учитель року», в якому
брали участь 4 педагогів різних номінацій ( російська мова, музичне мистецтво,
фізика). Участь у конкурсі взяли такі вчителі: Боснюк К.П., Качан Л.А.
(російська мова), Базильчук Л.К.(фізика), Приймак Н.І.(музичне мистецтво). Конкурс показав, що зросла майстерність
учителів, уміння йти в ногу з часом, уроки проведені на високому
науково-методичному рівні, побудовані у
формі діалогу вчителя і учнів, мали високий виховний потенціал, відрізнялися
своєю оригінальністю, емоційністю, доброзичливим ставленням до учнів,
методичною майстерністю. У цьому навчальному році семеро вчителів пройшли курсову перепідготовку,
шестеро проходили чергову атестацію, підсумком якої було оформлення портфоліо в
паперовому та електронному варіанті (Додаток 5 ). Двоє вчителів атестувалися на
встановлення ІІ категорії, один на встановлення І категорії, тож якісний
показник порівняно з минулим роком зріс.(Додаток 6) Учителю біології Приймак
М.І. підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії». Учителі школи брали участь у виставці «Творчі сходинки педагогів Волині»
(Додаток 7) У 2012-2013 н.р. в школі
проведено такі предметні тижні: -
української мови та літератури, -
біології, -
природознавства у початкових класах, -
фізики, -
географії. Предметні тижні показали, що вчителі та учні постійно у пошуках нового,
цікавого, що дозволяє розвивати творчі здібності учнів На базі школи проведено районний семінар заступників з ВР, вчителів
образотворчого мистецтва. (Додаток 8) Протягом року внутрішкільна методична робота була спрямована на вивчення проектних
технологій навчання, так як школа другий рік працює над проблемним питанням «Проектні технології в
навчально-виховному процесі та управлінській діяльності». Розроблено поетапну реалізацію роботи над цим питанням. В цьому плані
ефективно працювали зональні методичні
об’єднання. Робота їх проходила на належному рівні. Керівники МО постійно
надавали допомогу колегам у вивченні та впровадженні найновіших досягнень науки
і педагогічної практики. Робота МО чітко
планується, під час роботи між засіданнями завдання конкретизовані кожному
члену. У звітах роботи МО відмічається активна участь у роботі методичних
об’єднань вчителів української мови Ілляшик О.Л., Кички О.Г. – с. Верхи, Кузьмич
В.Ф., Бусько О.П. – с.Полиці, Босак Т.І., Клімчук Т.М. – с.Боровне, світової
літератури Приходько В.В., Кистенюк Г.К., Пікуль Л.І., Демидюк З.А., Заєць
І.І., вчителів початкових класів Шафарчук В.І., Шафарчук В.С. – с.Полиці, Федік
Г.Д, Федік Л.П. – с.Піщане, Грисюк В.С., Басюк Т.М. – с. Гута Боровненська, Марчук Н.І., Павлючик Л.І. –
с.Верхи, математики Приходько Л.В,
Оліферчук О.О. – Боровне, Балик В.С. – с.Полиці, Макаравич П.В. - с. Гута Боровненська. Керівники МО володіють
інформацією навчальних досягнень учнів усіх шкіл, що входять до освітнього
округу, оформили показники навченості з навчальних предметів графіками та
таблицями. Аналіз
методичної роботи, проведеної протягом 2012-2013 н.р., показав, що у школі
створені належні умови для розкриття можливостей і здібностей педагогів, для
освоєння ними передового педагогічного досвіду, сучасних педагогічних
технологій. Педчитання
«Формування духовного світу особистості через реалізацію проектної діяльності» перенесено
на наступний рік. Недоліком
в роботі педагогічного колективу та адміністрації школи є низький показник
участі учнів у районних учнівських олімпіадах. Тому в наступному
навчальному році потрібно приділити більше уваги роботі з обдарованими учнями.
|
Copyright MyCorp © 2024 |
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz |