Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 24.04.2024, 09:00

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня села Полиці

...
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Форма входу
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 135
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі
Новини освіти

Методична робота

Система методичної роботи у школі будувалась таким чином, щоб створити належні умови для підвищення про-фесійної майстерності кожного педагогічного працівника і проводилась у відповідності до наказу по школі №103 від 03.09.2010р. "Про структуру методичної роботи з педагогічними кадрами та її організацію в 2012-2013 н.р." Структура методичної роботи органічно поєднувала розгляд основних науково-методичних проблем на педаго-гічних радах, МО, основних методичних заходах. Методична робота планується відповідно до результатів педагогічного діагностування і спрямовується на ґрунтовне теоретичне і практичне засвоєння педколективом актуальних проблем, пі-днесення ефективності уроку, оновлення позакласної роботи. На даній основі у школі розробляється план-сітка методичної роботи, яка спрямована на надання практичної до-помоги з питань вдосконалення методики уроку як основної форми навчального процесу; вивчення і впровадження в практику кращого педагогічного досвіду і досягнень психолого-педагогічної науки; оволодіння новими педагогічними технологіями навчання і виховання школярів; систематичне вивчення і аналіз навчальних програм, підручників і мето-дичних посібників; надання допомоги молодому вчителю. Методична робота в школі у 2012-2013 н.р. була спрямована на виконання таких завдань: 
1. Завершення роботи над реалізацією проблемного питання школи «Впровадження нових інформаційних техноло-гій в навчально-виховний процес та адміністративно-методичну діяльність школи». 
2. Підготовка і проведення заходів, спрямованих на удосконалювання навчально-виховного процесу, підвищення освітнього рівня школярів, їхньої вихованості. 
3. Надання практичної допомоги педагогам в оволодінні сучасними методами викладання і виховання; підвищення професійної майстерності і психолого-педагогічної підготовки вчителів. 
4. Забезпечення принципів наступності між початковою та основною, основною та старшою школами. 
5. Формування готовності молодих педагогів до впровадження у навчальний процес сучасних інноваційних і комп’ютерних технологій; 
6. Удосконалення системи духовно-морального виховання школярів. 
 Школа є опорним закладом освітнього округу, де працюють шкільне МО класних керівників, зональні МО вчителів початкових класів, української мови та літератури, світової літератури, математики, фізичної культури. 
Вчителі інших предметів залучені в МО на базі шкіл Гута –Боровенська, Піщане, Боровне, НВК №1. Всю методичну роботу координувала методична рада, головою якої є заступник директора з навчально-виховної роботи Бусько О.П. Протягом навчального року відбулися засідання методичної ради школи за темами: аналіз методичної роботи за минулий навчальний рік, обговорення та затвердження планів роботи шкільного, зональних МО, підготовка до конкур-су «Учитель року», підготовка до проведення педконсиліуму, підготовка до участі у виставці «Творчі сходинки педаго-гів Волині», підсумки проведення предметних тижнів тощо. Методичний кабінет поповнився стендами, папками узагальнення досвіду роботи вчителів школи, науково-методичною літературою, методичними рекомендаціями "На допомогу вчителям", методичними розробками, рекомен-даціями, авторами яких є наші педагоги, матеріалами по роботі з обдарованими дітьми, атестації вчителів, різними нор-мативними документами, графіками і таблицями показників якості навченості з навчальних предметів. Добре була організована робота з молодими вчителями. Проведено методичний тиждень «Твоя майстерність, молодий учителю». У 2012-2013 н.р. в школі було організовано роботу проблемного семінару «Впровадження ІКТ в шкільну освіту», де вчителі зуміли висловити своє бачення переваг і недоліків в плані використання комп’ютера на уроках, та психолого-педагогічного семінару «Психологічний клімат в колективі» Продовжено проведення педагогічних консиліумів. У листопаді місяці відбувся педконсиліум «Адаптація учнів 5-го класу до навчання в основній школі». У процесі підготовки до консиліуму було відвідано уроки, проведено конт-рольні зрізи з української мови та математики. Психологом та соціальним педагогом школи були проведені соціометри-чні дослідження, результати яких показали, що процес адаптації пройшов успішно, клас дружній, згуртований. Рівень тривожності до предметів у дітей не високий. У жовтні місяці в школі проведено конкурс «Учитель року», в якому брали участь 7 педагогів різних но-мінацій ( світова л-ра, початкові класи, образотворче мистецтво, історія). Варто вказати на зростання педагогічної майстерності вчителів: вчителю світової літератури Боснюк К.П. – при-своєно звання «Старший учитель». Активну участь учителі школи взяли у виставці «Творчі сходинки педагогів Волині». Підсумком роботи над проблемним питанням школи було проведення конференції «Нові технології в осві-ті». Учителі зуміли глибше осягнути поняття, ознаки проектної, текстоцентричної, інформаційної, інтерактивної техно-логій навчання. У 2012-2013 н.р. в школі проведено такі предметні тижні: - української мови та літератури, - біології; - образотворчого мистецтва; - фізичної культури. Методичні предметні тижні показали, що вчителі та учні постійно у пошуках нового, цікавого, що дозволяє ро-звивати творчі здібності учнів. На базі школи проведено районний семінар заступників з НВР на тему: «Компетентнісно-орієнтований підхід до організації навчально-виховного процесу. Контрольно-аналітична діяльність керівника закладу». Протягом року внутрішкільна методична робота була спрямована на вивчення інформаційних технологій навчан-ня, на розвиток творчої активності вчителя, надання йому кваліфікованої допомоги. В цьому плані ефективно працюва-ли зональні методичні об’єднання. Робота їх проходила на належному рівні. Керівники МО постійно надавали допомо-гу колегам у вивченні та впровадженні найновіших досягнень науки і педагогічної практики. Робота МО чітко плану-ється, під час роботи між засіданнями завдання конкретизовані кожному члену. У звітах роботи МО відмічається актив-на участь в роботі методичних об’єднань вчителів української мови Снопик С.С., Литвин Н.Є. – с.Великий Обзир, Ілляшик О.Л., Марчук Г.Л. – с.Верхи, світової літератури Демидюк З.А., Пікуль Л.І. – с.Піщане, Боснюк К.П. – с.Полиці, фізичної культури Макаровича П.В. – с.Гута-Боровенська, Оліферчука А.С. – с.Боровне, вчителів початкових класів Мельник Л.Ю., Шафарчук В.С. – с.Полиці, Грисюк В.С. – Гута Боровенська, Федорович Л.П. – с.Верхи, математики Оліферчук О.О., Приходько Л.В. – с.Боровне. Керівники МО володіють інформацією навчальних досягнень учнів усіх шкіл, що входять до освітнього округу, у цьому навчальному році планують оформити показники навченості з навчальних пред-метів графіками та таблицями. Проте у звітах роботи МО варто детальніше аналізувати відкриті уроки членів МО. Аналіз методичної роботи, проведеної протягом 2012-2013 н.р., показав, що у школі створені належні умови для розкриття можливостей і здібностей педагогів, для освоєння ними передового педагогічного досвіду, сучасних педагогі-чних технологій. Працюючи на підсумковому етапі роботи над проблемним питанням школи, систематизовано матеріали по методиці використання ІКТ на уроках і у виховній роботі, узагальнено передовий педагогічний досвід вчителя світової літе-ратури Боснюк К.П.( в наступному навчальному році буде розповсюджено на рівні освітнього округу), підведено підсумки роботи по темі «Впровадження ІКТ в шкільну освіту» В наступному навчальному році школа переходить на нове проблемне питання: «Проектні технології в навчально-виховному процесі».

Звіт по методичній роботі

Методична робота - найважливіша ланка системи безперервного навчання членів педагогічного колективу школи. У нашій школі вона будувалась таким чином, щоб створити належні умови для підвищення професійної майстерності кожного педагогічного працівника і проводилась у відповідності до наказу по школі №123 від 06.09.2012р. "Про структуру методичної роботи з педагогічними кадрами та її організацію в 2012-2013 н.р." (Додаток 1)

 Щоб успішно вирішити завдання методичної роботи в школі, варто визначити функціональні обов'язки членів педагогічного колективу. Для цієї мети, у свою чергу, необхідні:

·                  вивчення і творче розуміння всіх нормативних програмно-методичних документів МОНМС;

·                  активне впровадження та використання досягнень і рекомендацій психолого-педагогічної науки;

·                  вивчення та впровадження досягнень педагогів-новаторів у практику роботи педколективу школи та використання їх;

·                  створення згуртованого колективу однодумців, що дбайливо зберігає традиції школи;

·                  діагностика та прогнозування результатів навчально-виховного процесу;

·                  стимулювання ініціативи та творчості членів педколективу й активізація його діяльності в науково-дослідній, пошуковій роботі;

·                  використання в навчально-виховному процесі сучасних методик, форм, видів, засобів і нових технологій;

·                  виявлення й попередження недоліків, утруднень і перевантажень у роботі педколективу;

·                  розвиток світогляду, професійно-ціннісних та індивідуально-моральних якостей членів педколективу, готових до самоосвіти та самовдосконалення.

Ось основні функції й завдання методичної служби школи взагалі та нашої зокрема.

Структура методичної роботи органічно поєднувала розгляд основних науково-методичних проблем на педагогічних радах, МО, основних методичних заходах. Методична робота планувалася  відповідно до результатів педагогічного діагностування і спрямовувалася на ґрунтовне теоретичне і практичне засвоєння педколективом актуальних проблем, піднесення ефективності уроку, оновлення позакласної роботи.

На даній основі у школі розробляється план-сітка методичної роботи, яка спрямована на надання практичної допомоги з питань вдосконалення методики уроку як основної форми навчального процесу; вивчення і впровадження в практику кращого педагогічного досвіду і досягнень психолого-педагогічної науки; оволодіння новими педагогічними технологіями навчання і виховання школярів; систематичне вивчення і аналіз навчальних програм, підручників і методичних посібників; надання допомоги молодому вчителю.

Школа є опорним закладом освітнього округу, де працюють шкільне МО класних керівників, зональні МО вчителів початкових класів, української мови та літератури, світової літератури, математики, фізичної культури. Вчителі інших предметів залучені в МО на базі шкіл Гута –Боровенська, Піщане, НВК №1.

         Всю методичну роботу координувала методична рада, головою якої є заступник директора з навчально-виховної роботи Бусько О.П.

Протягом навчального року відбулися засідання методичної ради школи ( Додаток 2)

Методичний кабінет поповнився стендами, науково-методичною літературою, методичними розробками, авторами яких є педагоги школи, матеріалами по атестації вчителів, різними нормативними документами, графіками і таблицями показників якості навченості з навчальних предметів.

    На належному рівні проводилася робота з молодими педагогами, відбулося ряд засідань, а також тиждень молодого педагога «Твоя майстерність, молодий учителю».(Додаток 3)

          У 2012-2013 н.р. в школі продовжено роботу проблемного семінару «Причини неуспішності. Удосконалення роботи з обдарованими учнями» (Додаток 4), метою якого було з’ясувати основні позиції ставлення вчителів школи до визна­чення «обдарованість»; визначити наявні проблеми в роботі з обдарованими дітьми та шляхи психолого-педагогічної співпраці в даному питанні.

Також в школі діє  психолого-педагогічний семінар «Особистісне зростання вчителя».

Продовжено проведення педагогічних консиліумів. У листопаді місяці відбувся педконсиліум «Адаптація учнів 5-го класу до навчання в основній школі». У процесі підготовки до консиліуму було відвідано уроки, проведено контрольні зрізи з української мови та математики. Психологом та соціальним педагогом школи були проведені соціометричні дослідження, результати яких показали, що процес адаптації пройшов успішно, клас дружній, згуртований. Рівень тривожності до предметів у дітей не високий.

З 12.11.2012 до 22.11.2012р. в школі  проводився конкурс  «Учитель року», в якому брали участь 4 педагогів різних номінацій ( російська мова, музичне мистецтво, фізика). Участь у конкурсі взяли такі вчителі: Боснюк К.П., Качан Л.А. (російська мова), Базильчук Л.К.(фізика), Приймак Н.І.(музичне мистецтво).

          Конкурс показав, що зросла майстерність учителів, уміння йти в ногу з часом, уроки проведені на високому науково-методичному рівні,  побудовані у формі діалогу вчителя і учнів, мали високий виховний потенціал, відрізнялися своєю оригінальністю, емоційністю, доброзичливим ставленням до учнів, методичною майстерністю.

У цьому навчальному році семеро вчителів пройшли курсову перепідготовку, шестеро проходили чергову атестацію, підсумком якої було оформлення портфоліо в паперовому та електронному варіанті (Додаток 5 ). Двоє вчителів атестувалися на встановлення ІІ категорії, один на встановлення І категорії, тож якісний показник порівняно з минулим роком зріс.(Додаток 6) Учителю біології Приймак М.І. підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії».

         Учителі школи брали участь у виставці «Творчі сходинки педагогів Волині» (Додаток 7)

         У 2012-2013 н.р. в школі проведено такі предметні тижні:

-              української мови та літератури,

-              біології,

-              природознавства у початкових класах,

-              фізики,

-              географії.

Предметні тижні показали, що вчителі та учні постійно у пошуках нового, цікавого, що дозволяє розвивати творчі здібності учнів

         На базі школи проведено районний семінар заступників з ВР, вчителів образотворчого мистецтва. (Додаток 8)

Протягом року внутрішкільна методична робота була спрямована на вивчення проектних технологій навчання, так як школа другий рік працює над проблемним питанням «Проектні технології в навчально-виховному процесі та управлінській діяльності». Розроблено поетапну реалізацію роботи над цим питанням. В цьому плані ефективно працювали зональні методичні об’єднання. Робота їх проходила на належному рівні. Керівники МО постійно надавали допомогу колегам у вивченні та впровадженні найновіших досягнень науки і педагогічної практики.  Робота МО чітко планується, під час роботи між засіданнями завдання конкретизовані кожному члену. У звітах роботи МО відмічається активна участь у роботі методичних об’єднань вчителів української мови Ілляшик О.Л., Кички О.Г. – с. Верхи, Кузьмич В.Ф., Бусько О.П. – с.Полиці, Босак Т.І., Клімчук Т.М. – с.Боровне, світової літератури Приходько В.В., Кистенюк Г.К., Пікуль Л.І., Демидюк З.А., Заєць І.І., вчителів початкових класів Шафарчук В.І., Шафарчук В.С. – с.Полиці, Федік Г.Д, Федік Л.П. – с.Піщане, Грисюк В.С., Басюк Т.М. – с. Гута  Боровненська, Марчук Н.І., Павлючик Л.І. – с.Верхи,  математики Приходько Л.В, Оліферчук О.О. – Боровне, Балик В.С. – с.Полиці, Макаравич П.В. - с. Гута  Боровненська. Керівники МО володіють інформацією навчальних досягнень учнів усіх шкіл, що входять до освітнього округу, оформили показники навченості з навчальних предметів графіками та таблицями.

Аналіз методичної роботи, проведеної протягом 2012-2013 н.р., показав, що у школі створені належні умови для розкриття можливостей і здібностей педагогів, для освоєння ними передового педагогічного досвіду, сучасних педагогічних технологій.

         Педчитання «Формування духовного світу особистості через реалізацію проектної діяльності» перенесено на наступний рік.

         Недоліком в роботі педагогічного колективу та адміністрації школи є низький показник участі учнів у районних учнівських олімпіадах. Тому в наступному навчальному році потрібно приділити більше уваги  роботі з обдарованими учнями.

             



Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz